Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Åttiofjärde dagen

Publicerad 2010-12-26 22:09:17 i Före operationen

Nu börjar bli lite sådär otrevlig igen som jag blir när jag inte tränat på ett tag. Jag får kort stubin och hugger mot allt och alla på ett mindre trevligt sätt. Jag vet ju om att jag är såhär och det borde ju vara enkelt att bara låta bli att vara så tvär, men jag kommer på mig själv först efter att situationen har varit. Det är ju inte mer än 4 dagar sedan jag senast tränade och redan är jag som jag inte borde vara.

Jag måste nog ta med mig träningsväskan imorgon för att efter jobbet se om jag kan göra någonting på gymmet som kan lugna ner mig lite. Promenader räcker inte till och speciellt inte nu när jag inte klarar av att gå så långt. Ett pass på cykeln skulle nog inte vara helt fel eller att bara pumpa överkropp tills hela kroppen skakar.

Svullnaden börjar sakta sakta att gå ner men det tar tid.. Jag kan tyvärr inte räta ut eller böja benet speciellt mycket mer än tidigare dagar, så jag vet inte vad som spökar. Hoppas bara att det försvinner snabbt och att jag kan få en operationstid i januari så att allt som ska fixas kan bli fixat!

Nu har jag lagt mig i sängen för att imorgon gå upp till jobbet igen, inte fick jag något extra ledigt den här julen eftersom att julafton inföll på en fredag och jag är ju alltid ledig fredagar! Likadant blir det ju då nu på fredag också då det är nyårsafton... Dessa gånger är det ganska skönt att jobba halvtid!

Kram och godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela