Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Åttiosjätte dagen

Publicerad 2010-12-28 19:55:13 i Före operationen

Jag börjar om från början igen...

Efter den första riktiga skadan så tog det 43 dagar från det att jag skadade mig till att jag tog mig ut på min första löprunda, 43 DAGAR!!
Det är ju hur länge som helst och jag hoppas verkligen att jag någon gång i nästa vecka kan våga mig på att ta några löpsteg igen efter mitt bakslag som hände förra onsdagen. Inte har jag tid eller lust att vänta över en månad igen på att kunna bli svettig eller röra mig ganska obehindrat.

Jag har iallafall varit ute på en låååååååång promenad i afton, hela 2km fick jag ihop innan jag gav upp och insåg att det inte är lönt att plåga knäet nå mer idag. I mina tankar hade jag iallafall räknat med att jag skulle klara av 5km... Jag har inte tålamodet att börja om på nytt en till gång. Men egentligen så har jag ju inget val just nu då knäet bara säger ifrån. Det är bara att börja lära sig att gå utan att halta igen och att börja om med de första styrkeövningarna som jag fick hos sjukgymnasten.

Jag låter väldigt deppig och nere just nu på många plan och jag hoppas ju såklart att någonting ska ordna sig snart...

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela