Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Åttiotredje dagen

Publicerad 2010-12-25 19:53:44 i Före operationen

Åh, jag blir så frustrerad...

Att vara tvungen att börja om med all träning på nytt efter bara ett endaste litet snedsteg.
Att försöka lära sig gå igen utan att halta, att kunna gå längre utan att känna smärta, att kunna räta ut och böja på benet fullt igen, att kunna springa, sparka fotboll, hoppa, göra djupa knäböj.

Jag tycker själv att jag kommit riktigt långt i min rehabilitering både konditionsmässigt och styrkemässigt!
På löppasset med fotbollslaget förra söndagen så körde vi intervaller på 4 x 4 minuter och det kändes riktigt bra.
Vi var ca 12 stycken och på varje intervall så var jag bland de 5 främsta. Känslan efter de löpningarna var ju helt underbar, jag var ju ungefär lika bra konditionsmässigt som förra försäsongen, om inte lite bättre...

Har precis kommit in efter en promenad och det var då jag blev så ledsen och frustrerad över mitt bakslag......
Jag gick med sparken så att jag kunde hänga lite på den och knäet orkade inte ens 1.5km innan det sa ifrån.

JAG VILL INTE LÄNGRE!
LÅT MIG FÅ VARA HEL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela