Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sextiofemte dagen

Publicerad 2010-12-07 15:13:26 i Knäskadan

Nu kör jag på och gör mycket annat utom att sitta här och blogga, så jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen på några dagar...

Jag kör för fullt med träning på gymmet och det känns att konditionen iallafall har blivit bättre och jag hoppas att även musklerna blivit starkare. 

Igår kväll skjutsade jag min lillasyster på hennes hockeyträning och sen for jag till gymmet för att träna. Var alldeles ensam vilket jag tycker är riktigt skönt, då behöver jag inte fundera på vad de andra tycker om mig eller varför jag inte kör hårdare än vad jag gör.
Uppvärmning ca5 minuter
4min x 4   12km/h 
Lite nedjogg ca 20min
Mina benövningar + lite överkropp

Det var ett riktigt skönt pass och jag trodde inte alls att jag skulle orka med 4x4 innan jag började, men jag tänkte att jag måste ju faktiskt testa och se vad kroppen orkar med. Det var jobbigt för konditionen men jag intalade mig själv att jag är stark och orkar löpa hela vägen, jag måste ju se till att vara i så bra kondition som möjligt innan operationen för annars är uppförsbacken oändlig. Musiken pumpade ur högtalarna och sista 2 minuterna på sista löpningen kändes som en evighet, med stapplande ben klev jag av och var hur nöjd som helst!
Underbar känsla att känna att jag kan! Jag vill! Jag ska tillbaka!

Är stel i benen idag (inte så konstigt) så imorse blev det 10 minuters roddmaskin som uppvärmning och sen mage/rygg innan duschen och nästa arbete väntade.

På torsdag har vi styrketester med laget och självklart så ska jag dit och göra de övningar som jag klarar av, det skulle vara kul att se hur jag ligger till styrkemässigt från fjolårets test!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela