Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sextioförsta dagen

Publicerad 2010-12-03 22:04:51 i Före operationen

Känner fortfarande av sviterna från gårdagens snedsteg.. Att allting kan gå så himla fort, innan skadan så hade jag nog inte ens tänkt på hur jag går eller att jag ens trampade lite snett på tröskeln. Får nog be pappa att montera ner alla trösklar så att jag inte kan göra mig illa! :)

2 månader idag och jag kommer ihåg allting, situationen, smärtan, besvikelsen, uppgivenheten, flygresan... Jag förstår inte alls hur jag överhuvudtaget klarade av att GÅ inne på Arlanda flygplats. Jag gick ju från incheckningsdisken till stället där vi käkade middag, åt ju inte speciellt mycket, gick/haltade från restaurangen genom säkerthetskontrollerna en trappa upp och sen på och av flygplanet. På flygplanet gick det ju inte särskilt bra eftersom att knäet "hoppade" och det gjorde så satans ont att jag mådde illa hela flygresan hem. Jag måste gått på adrenalin eller någonting för dagarna just efter skadan så var jag ju till läkaren 3 gånger, hoppade runt på maxi, var runt till folk och fikade. Idag förstår jag inte alls hur jag orkade....

Jag hoppas innerligt att det inte blir så kallt på söndag så att jag och Sara kan åka till Östersund för att se skidskytte, det skulle vara så läckert att vara på plats på en så pass stor tävling! Jag håller mina tummar och tår!

KRAM och trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela