Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fyrtiosjätte dagen

Publicerad 2010-11-18 20:29:28 i Fotboll

Förkyld så förkyld. Har ont i halsen, fryser och svettas om vartannat och har allmänt ont i kroppen. Det var ju inte detta jag behövde nu när jag börjat komma igång med konditionsträningen, kanske kanske att det blev på tok för hårt på bassängträningen för att ha varit så längesedan jag tränat ordentligt!

Var på OBS (Coop Forum) idag och gick runt mellan hyllorna för att handla lite, stod och kollade på några varor när en äldre karl tilltalade mig.
- Ursäkta mig, visst spelar du fotboll?
- Jo, det gör jag, svarade jag.
- I Umeå Södras a-lag?
- Ja, svarade jag igen och försökte verkligen komma ihåg och jag någonsin träffat den här mannen tidigare eller sett honom, men det var ingenting som klickade och jag kände inte alls igen ansiktet.
Då sken han upp och då började han prata mer och mer.
- Men du är ju då Jennifer Boman, spelar för det mesta mittfältare.
- Ja, det är jag (visste ju inte riktigt vart han ville komma), har du varit och tittat på våra matcher?
- Ja, ja, jag har sett varenda hemmamatch, jag är sån där guldmedlem så jag ser alla era matcher.
- Oj, det var ju trevligt och vad skönt det var att vi höll oss kvar, fortsätter jag, lite tagen av stunden.
- Men hur är det med dig? Visst skadade du benet innan säsongen var över? Är karriären slut nu eller vad ska de göra? Hur är det med Anna Forss och hennes fot? Hur går det med Ellinor Andersson och hennes ben?
Jag svarade så gott som jag kunde på alla hans frågor och han verkade jättenöjd över att få sig en liten pratstund med mig samtidigt som jag också blev glad och överraskad över att någon helt främmande person visste vem jag var!

Det var en mycket trevlig men ovanlig händelse och han önskade oss Södra tjejer all lycka nästa säsong och han skulle självklart följa våra matcher och reslutat säsongen 2011!

Så min dag har inte varit som en vanlig dag utan en mycket trevlig dag!

KRAMAR på er alla!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-11-18 20:43:30

Det är alltid kul när man blir uppmärksammad :) Jag hör säkert av mig något här framöver... flytthjälp är aldrig fel. Lite julbak kanske vore något också?! Kul att du fått fler timmar på jobbet - klirr klirr i kassan :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela