Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trettioförsta dagen

Publicerad 2010-11-03 18:20:16 i Knäskadan

En hel månad har gått sedan jag skadade mig och slet av det främre korsbandet, spräckte menisken, skadade det yttre ledbandet och nästan slet av bicepssenan (baksida lår). Oj, vad tiden går fort.....

Idag har det nog varit en ganska bra dag eftersom att jag inte alls tänkt eller lagt märke till knäet. Så det kanske är på bättringsvägen iallafall!

Jag gör mina övningar som jag ska och imorgon får jag väl veta hur det har gått för mig, om det är så att jag bygger lite muskler kring lår och vader eller om jag bara fortsätter att tappa de jag har. Ska lite senare ikväll bege mig ut på en promenad för att rasta kroppen lite grann och rensa hjärnan på alla tankar som snurrar. Med lite musik och stavarna så ska det nog bli fint.

Tog mig en liten paus från mitt pysslande för att kolla in vad som händer på nätet. Jag håller på att göra rosor och blommor av sockerpasta som ska vara på mammas tårta imorgon, det går då ganska bra tycker jag! Håller även på att "sno ihop" tårtan genom att bre på lemoncurd och ska snart göra en jordgubbsmousse som också ska vara mellan. Jag hoppas att tårtan blir god. Annars får jag väl bjuda bort den:)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-11-03 19:51:49

Nu får du ge dig Jennifer! Med din frilla borde du ha en sån här bil: http://www.bilbanken.se/images/Bilbanken.se-img_Bilar-Porsche_996_GT3_Clubsport-Saljes_Pris_629000_kr_4043_732x549.jpg



En Porsche med andra ord! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela