Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Svettigt, kanske lite iallafall...

Publicerad 2010-10-29 23:11:01 i Just nu

Jag har sovit så himla dåligt de senaste veckorna när jag inte kunnat träna någonting. Det brukar även vara så då vi har uppehåll från fotbollen att sömnen blir lidande och det är ju mindre bra.

Somnade igår natt/i morse först kl 03.30 och vaknade halv 10 imorse så det belv bara ca 6 timmars sömn, jag som bruka ligga på 7-8 iallafall. 

Det var längesedan som jag kände mig trött på kvällarna och som allra tröttast är jag när ett hårt/tufft träningspass genomförts, man har duschat och sen tagit på sig pyjamasen. Sådana kvällar kan jag lätt somna innan kl 22. Men nu går det inte att somna innan midnatt iallafall.

Tänkte att jag skulle aktivera mig lite och inte bara ligga i soffan framför tvn, så på med ytterkläder, skor, broddar, reflexväst, mössa, vantar, gåstavar och musik. Det blev en promenad 2,5km i rask takt. Det kändes helt okej och jag joggade även lite lugnt mellan 2 lampor. Det gick inte fort och inte särskilt bra, jag tror inte riktigt att jag vågar springa ännu, men stabiliteten känns inte alls okej så det är väl bra att jag tar det lugnt.

Jag blev lite varm iallafall och det var längesedan som jag kände mig lite svettig på några veckor. Så nu blir det väl jag, stavarna, musiken och vägen som får hålla varandra sällskap i många dagar och timmar! :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela