Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tjugoåttonde dagen

Publicerad 2010-10-31 12:48:44 i Knäskadan

Idag är knäet stelt och ömt, så har det inte alls varit tidigare. Igår låste det sig även några gånger så det är väl troligtvis menisken som spökar. Ska knäet hålla på såhär och bråka med mig så måste de ju gå in och fixa till det som inte är rätt.

Idag är det exakt 4 veckor sedan jag gjorde illa mig. Tiden har gått så himla snabbt men tyvärr så märker jag att mina ben inte alls har kvar så mycket muskelmassa som tidigare. Jag tycker att jag håller igång, promenerar och kör mitt träningsprogram från sjukgymnasten men ändå så, tycker jag, att de inte alls är lika muskulösa som tidigare...

Jag har inte heller samma aptit som tidigare men jag gör ju inte av med lika mycket energi heller. Jag är nästan aldrig sugen på godis som har varit typ det godaste jag vet, nu räcker det med bara några stycken istället för en bunt. 

Men men så är livet ibland.

Nu håller jag på att baka cheesecakemuffins, får bara hoppas att de blir goda, tyvärr så var inte smeten jättegod men vi ser väl när de är klara! :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela