Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

8 veckor

Publicerad 2011-04-14 21:10:58 i Efter operationen

Igår var det 8 veckor sedan operationen och jag känner inte av mitt knä i vardagliga livet. Om jag gör någonting konstigt eller försöker att sitta på det så tar det emot, men inte så att det gör ont.

Har kört 2 pass om dagen hela veckan och nu börjar det kännas i benen! Tänkte bara köra ett pass imorgon och ett på lördag, sen är det hel vila på söndag!

Det känns så skönt med träningsvärk, jag vet att jag gör någonting och att mina muskler får jobba. Det känns att baksidan är en del försvagad för där får jag snabbt träningsvärk och känner mig trött i musklerna där. En övning som jag kör som jag tycker är väldigt bra är draken, förklarade den övningen i ett tidigare inlägg som ni hittar här. Körde den med en 5kgs vikt i händerna och 3x20 i förrgår och känner av träningsvärken fortfarande...UNDERBART :)

Nu har jag precis kommit hem från fotbollsträningen. Så underbart roligt det är att träffa tjejerna, vad skulle man egentligen göra utan den laganda som finns?!
Joggade och körde lite ben och mer överkropp.
På söndag laddar vi inför seriepremiären mot Bollstanäs. Det ska bli spännande att se hur vi kommer att prestera i år.

Nu ska jag se sista av sm-finalen Färjestad- Skellefteå.

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-15 00:01:09

Man andvänder en skivstång med vikter och gör olika saker med den. T.ex. utfallsteg, rodd, marklyft, mag/bål träning osv. Går igenom hela kroppen och jag har sån himla träningsverk...är verkligen bra träning(a)



Här är en länk på typ hur det går till:



http://www.youtube.com/tresextitc#p/u/1/S_FMwKs1KmE

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela