Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Inne på vecka 7

Publicerad 2011-04-07 15:54:24 i Efter operationen

I går var det 7 veckor sedan operationen och det känns jättekonstigt att det är så längesedan! Men samtidigt så känns det inte som att jag har opererat mig... Jag kan göra allt jag vill utan att känna av knäet. Allt utom att spela fotboll!

Nu tränas det varje dag och vissa dagar blir det dubbla pass också!
Såhär har min träningsvecka (än så länge) sett ut:

Måndag
Promenad 5km

Uppvärmning - promenad 500meter
Jogging 1 lyktstolpe, gång 1 stolpe i 2 km
+ knästyrka

Tisdag
Lyft av rullstol i och ur bil hela förmiddagen + skjutsa en person i rullstol (det är jobbigare än vad man tror)

Cykeltur 
6 km ganska snabbt
Vid 2 km kvar intervaller; Järnet 5 lyktstolpar, lugnt 3 lyktstolpar
Nedvarvning 1,5km
+ knästyrka

Onsdag
Cykel
1 mil på 20:35
+ knästyrka

Promenad 5km

Torsdag
Löpning
Uppvärmning- Promenad 1km (6km/h)
Jogg 500 m (8km/h) - Promenad 500m (6km/h) x 3
Gång 1 km (6,2km/h)
Tot 4,5 km på 41:30
+överkroppsstyrka och knästyrka


Sen får vi se vad det blir för typ av träning ikväll och resten av helgen!
Är ni nyfikna på mitt fotbollslag så har vi en egen blogg klicka Här om du vill komma till den!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela