Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jogging, jogging

Publicerad 2011-04-18 16:06:21 i Efter operationen

Var ute på en löprunda tidigare idag och det gick så mycket bättre än vad jag förväntade mig!

För ungefär 2 veckor sedan sprang jag en runda på drygt 18min och kroppen kändes tung. Idag sprang jag samma runda i enorm motvind på ca11 min. Vilken förbättring! :)
Dels så vågar jag sträcka ut benet, trycka på i frånskjutet och sen orkar jag hålla högre fart! Innan sommaren så ska jag klara den där rundan på under 10min hoppas jag! Den är en lååååång uppförsbacke och sen vänder man och det blir nerförsbacke sista biten. En ganska rolig och tuff bana!
Första gången jag sprang där så var jag väldigt försiktig i nerförsbacken för knäet kändes lite olustigt och jag litade inte riktigt på att det skulle klara av stötarna. Men idag släppte jag på (inte fullt, höll igen lite ändå) nerför och det kändes bra! Mitt knä HÅLLER!! :)

Ikväll blir det ett distanspass, antingen på cykel eller klädd i gympaskorna. Vi får se vad som känns bäst om några timmar! Ska även vara duktig och köra övningarna idag. Har haft vilodag både lördag och söndag från all träning.


KRAM på er! :)

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-04-18 22:28:30

Tack :D



Är avis på dig som får springa :P

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-18 22:56:07

Jo jag sprang bara maxfart rakt framåt och plötsligt flög underbenet framåt...usch:/



Åh så himla skönt att kunna trycka ifrån och i stegen och ta ut dom riktigt rejält. Det är en sak som jag verkligen saknar. ÄLSKAR ATT SPRINGA, snabbt långt och ja att verkligen pressa mig själv. Längtar tills jag kan det igen:]



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela