Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Seriepremiär imorgon

Publicerad 2011-04-16 19:49:30 i Efter operationen

Det känns tungt...

Jag hade mest av allt önskat att jag kunde vara med tjejerna.

Att dra på sig matchtröjan, tejpa fast benskydden, känna premiärnervositeten i magen, gå ut på gräset och värma upp, få puls, sparka på en boll, gå in i en närkamp, springa så att svetten lackar, nicka, passa, skjuta, glidtackla, ta i hand och tacka efter matchen, fira en seger och duscha.

Men det känns långt bort, men ändå så nära...
Jag är ju med, fast ändå inte.
Jag är på fotbollsplanen, men inte med de andra.
Jag springer, men inte efter en boll.

Tungt är det enda som jag kan säga just nu....

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-17 01:52:13

Förstår att det måste kännas jättetungt..det är ju sånt här man vill vara med på! Man vill inte stå vid sidan och titta på..det känns verkligen sämst:(!



Har bara en fråga, har du redan fått börja springa? Känns som alla som opererades runt samma tid som oss har fått det(a) Men på sportsmedicine har dom typ en 3 månadersgräns på det, så jag har inte fått börja med det än...fattar inte(a)haha

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-17 12:50:50

ÅHnej..förstår att det måste varit hemskt.Vet inte om jag ens skulle klara av att ta på mig hela min utrustning samtidigt. Det måste vara plågsamt, särklillt när man är tillsammans med laget också!



Okej! Ja det måste nog bero på vilken sjukgymnast man har, men tycker ändå att det var lite konstigt(a) Jag får börja springa 2 maj, och jag är livrädd..Vet inte om jag vågar:( Ryser när jag tänker på de där första stegen..



KRAM

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-18 10:34:56

Jo man blir riktigt äcklad av den där videon...jag vill typ skrika med dom när jag ser det(a)haha



Jo förstår dig..det är fruktansvart. Jag har ju redan gått igenom att suttit nästan en hel säsong på läktarn..och det är inte ens lite kul. Jag kände mig som inte ens längre som en i laget(fast alla peppade mig osv) Det är som inte samma sak. Man får inte hjälpa till och ah man gör ju egentligen ingen nytta.



Åh jag gruvar mig. Kommer tvinga min sjukgymnast att lova att det ska hålla..Det var ju som när jag bara sprang som det gick av så:/



Haha jo fattar att konditionen inte är på topp..det ärö inte min heller. Men ska köra lite spinning nu före springpremiären så det kanske går lättare!:D



Har du börjat kunna ta ut stegen rejält och verkligen springa(a)?



Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-18 10:35:00

Jo man blir riktigt äcklad av den där videon...jag vill typ skrika med dom när jag ser det(a)haha



Jo förstår dig..det är fruktansvart. Jag har ju redan gått igenom att suttit nästan en hel säsong på läktarn..och det är inte ens lite kul. Jag kände mig som inte ens längre som en i laget(fast alla peppade mig osv) Det är som inte samma sak. Man får inte hjälpa till och ah man gör ju egentligen ingen nytta.



Åh jag gruvar mig. Kommer tvinga min sjukgymnast att lova att det ska hålla..Det var ju som när jag bara sprang som det gick av så:/



Haha jo fattar att konditionen inte är på topp..det ärö inte min heller. Men ska köra lite spinning nu före springpremiären så det kanske går lättare!:D



Har du börjat kunna ta ut stegen rejält och verkligen springa(a)?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela