Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Gameday!

Publicerad 2011-08-14 10:15:13 i Efter operationen

Match idag på Tegstunet mot Rågsved.

Jag håller mig lugnt och stilla på läktaren tills vidare.
Hade i mina drömmar gärna sett att jag kunde göra min comeback nu på höstsäsongen och det såg ju väldigt lovande ut väldigt länge!
Men, vad ska man göra?!
Bara att jobba vidare härifrån, för inte har jag gett upp mina drömmar om att spela fotboll igen, även fast jag vet att mina odds inte är lika bra som innan bakslaget.
Den dagen kommer när man får tänka över rejält om vad som är viktigt och hur mycket man ska plåga sin kropp. Men just nu är siktet fullt inställt på att bara kunna ta längre promenader utan smärta. Så mycket längre ser jag inte i dagsläget.

"Med korsband kan man komma långt.
Men med pannben kan man komma längre."
Lånat från AKA, en grym tjej som alltid kan skicka positiv energi de dagar man behöver det!

En försiktig löprunda såhär på morgonen på 2km.
Smärtan finns där, men inte lika stark som förut.
Känslan i löpsteget är borta, likaså konditionen. Helt bortblåst. Funderade under min runda på hur jag egentligen ska hitta igen konditionen till vinterns fyspass, kommer att vara jobbigt, sjukt jobbigt! Men tackolov så är jag ganska lättränad konditionsmässigt, men snart har det gått 11 månader utan att jag kunnat köra kontinuerlig konditionsträning. Och jag har hört att om man inte kunnat köra kondition pga sjukdom på 2 veckor tex, så tar det 3 gånger så lång tid att vara tillbaka konditionsmässigt där man var innan, alltså 6 veckor.
Om man då tar mina 11månader (som det är just nu, kommer ju att bli längre) och gångrar med 3 så har vi 33månader, alltså i slutändan minst 3år!
Fast det är ju bara om man inte kunnat röra på sig alls, så lite försprång har jag. Men det kommer att ta tid och det kommer att vara tufft! Men Rom byggdes inte på en dag.

Duschen, lunch och sen ska jag HEJA fram de bästa tjejerna till en seger idag! Håll tummarna med mig :)

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-08-14 17:26:57

Gulle dig! Taack!



Hoppas det blev seger FAST du inte var på plan denna gång!



Snart snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela