Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jogging, vad är det?!

Publicerad 2011-08-29 13:43:39 i Efter operationen

Det är ju inte ens roligt att försöka ge sig ut på en löprunda när man vet att smärtan och svullnaden kommer förr eller senare...
Var ute på en joggingrunda tidigare imorse och redan efter 500meter så började smärtan komma.
Sista biten var inte rolig, men jag plågade mig igenom 2,5km iallafall... Roligt att man klarar av så långa sträckor, @
1%!&H!F$@£{!.....

Nu har jag pratat med 2 härliga människor som båda får mig att må bra! Har även fått lite pepping och styrka att strida för en till operation!
De båda fick mig att inse alla mina begränsningar som jag nu för tiden glömt bort. Det är så mycket jag inte klarar av utan att mitt knä gör ont eller sväller. Bara en sådan enkel och vanlig sak som att gå en dag på stan..
Med detta knä så kan jag inte utbilda mig till brandman, som jag gärna vill bli. Jag kan inte jobba i butik...
Ja vad kan jag egentligen göra utan smärta?!

Nu hoppas jag verkligen att detta ska ta slut snart och att jag blir kvitt den dagliga smärtan och begränsningen!!!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-08-29 14:19:15

ja det är helt sjukt. inte ett endaste bakslag innan dess heller. match efter 6 månader, allt var frid och fröjd! och sen när jag blev kickad från mitt älskade lag så började problemen... haha inte alls bitter. :P nej men fotboll är inte samma sak längre. sorgligt men sant och nu har jag även upptäckt att det finns ett liv utanför fotbollen. så ja, det är nog därför jag kan ha lite mer distans till det nu. hade jag spelat kvar i ifk hade jag förmodligen varit helt förstörd. helt förstörd.



jag tror att det är ganska ovanligt att de syr den faktiskt. då ska det nog vara en ganska stor skada och de har att välja på att ta bort hela menisken eller att sy fast den typ. annars är ju meniskoperationer ingen match för oss! vi har ju varit med om mycket värre. två veckor senare och vi är back on track igen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela