Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ny operation väntar!

Publicerad 2011-08-29 16:18:57 i Efter operationen

Jag har en vertikal ruptur på den mediala menisken.
På svenska:
Jag har en lodrät spricka på den inre menisken.

Den kommer att fixas till genom en operation nu i mitten på september!
Genom lokalbedövning. Då ska jag ligga och titta på skärmen och se till så de gör rätt, haha!
Hoppas att jag slipper alla besvär sedan!
Känns skönt att få det bortgjort.

Det nya korsbandet var även på MR lite vågigt, alltså lite uttänjt.
Men jag har inga som helst instabilitetsproblem eller andra klara korsbandsbesvär.
Så det låter vi sitta som det gör ett tag till!

Nu blickar vi framåt och väntar på exakt datum om operationstid!

Fast egentligen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Visst det är bra att det fixas till, men jag hade hoppats på att det skulle räcka med "bara" en enda operation...

Om ni har frågor om någonting så ställ dom! Jag ska svara så gott jag kan.
Det kan ju röra allt och ingenting, om knä, skador, mig, tankar, pyssel, väder, psykiska påfrestningar, träning, fotboll, rehab mm

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-08-29 20:26:32

skönt att du fått mer klarhet i skadan nu! då kanske vi opererar oss samtidigt nu då ungefär (om oturen inte drabbar mig igen och jag får vänta lika länge som på korsbandsoperationen).

Postat av: Aka

Publicerad 2011-08-29 20:53:08

Ajdå förstår att det känns kluvet men samtidigt blir det ju bra sen och du vet ju hur man gör :p

Gott att du fått besked iaf tänker jag o att det verkar gå så snabbt

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-08-29 21:15:12

Hoppas allt kommer gå bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela