Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fyrahundrafemtiotredjedagen

Publicerad 2011-12-30 20:14:52 i Efter operationen

Gjorde en supergod och enkel sallad till middag som bestod av kokta rödbetor, coctailtomater, gurka, fetaost, squash, blandade nötter, torkade tranbär och en dressing på olivolja, balsamvinäger, citronpeppar och pressad citron! Smaskens!

Har även pallrat mig iväg till gymmet där jag körde intervaller på löpbandet.
4min-2min-1min-30sek-30sek- 1min- 2min- 4min
Jag började på 13km/h på den längsta distansen och ökade med 1,0km/h på varje ny intervall, så på 30sek var jag uppe i 16km/h (det snabbaste jag sprungit på 15 månader!).
Vilan var hälften av distansen och jag varvade ner med 10min lätt jogg.

Ben, armar, mage och rygg fick sig en lätt genomkörare sedan!

Och....

Ikväll ska jag bara ligga i soffan, mysa och må gott!

Lite färskpressad blodapelsinjuice, blandade frukter och bär samt någon bra film eller bok! 
Ikväll är det bara min kväll där jag bara ska göra sånt som faller mig in.
Inga måsten eller krav!

Laddar upp inför lite trevligheter imorgon istället!



Kram och ha en fin kväll!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-12-31 13:37:13

GOT NYTT och tack för all pepp i å r!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela