Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nej, det var faktiskt inte speciellt roligt!

Publicerad 2011-12-05 21:11:30 i Efter operationen

Första fotbollsträningen för säsongen 2012 genomfördes nu ikväll.

Min plats efter långsidan, i hörnet och bakom mål var ledigt. Jag känner igen de där platserna alltför väl efter alla missade träningar och rehabilitering pga detta jävla knä.
Det var väl sådär kul att träffa alla tjejer, men frågorna kommer ju.
Men, ska inte du vara med idag?
Visst är du snart klar med rehaben?
Hur känns knäet?

Lilla Jempa som alltid ska vara glad, trevlig och alltid utan bekymmer svarar att knäet är bra och att jag kommer att vara med på träningar efter jul, även fast det inte ens är helt säkert.

Jag kunde ju ha gjort lite rehab medan jag var på träningen, ombyt och allt, men efter några varvs jogging och lite mage så ville jag inte mer.
Jag vill inte sitta vid sidan om och se alla andra springa runt, sparka på en boll, bli svettiga och jubla efter ett mål eller deppa efter en förlust.
Jag saknar nog inte själva fotbollen utan alla känslor och samhörigheten som uppstår i en lagidrott.

Jag kommer inte att vara på träningarna speciellt ofta, mitt psyke kommer inte att klara av det. Jag kommer bara bli deprimerad och sabba för mig själv om jag är där.

Så här tungt kändes det inte i höstas när jag satt vid sidan om, kanske för att jag då visste att fotboll inte funkar just då. Men nu känns framtiden så oviss.

Det var absolut inte så här jag trodde att jag skulle känna efter första gemensamma träningen.

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-12-06 01:22:47

det är nästan det värsta. alla andra som frågar och även om de bara försöker vara snälla känns det som ett kniv i hjärtat varje gång. typ "men du har ju varit skadad jääääättelänge nu". jo tack jag vet! tack för informationen. suck.

ska själv ner på träningen imorgon och bli grillad av tränare och lagkamrater. lagom pepp...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela