Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ut å kut!

Publicerad 2011-12-06 19:13:26 i Efter operationen

Jag sov tyvärr inte speciellt bra i natt, drömde om fotboll och vaknade flera gånger.
Precis samma sak hände när jag just hade gjort illa knäet också. Jag sov så otroligt dåligt efter varje träning som jag hade varit på...

Ikväll ska jag faktiskt ta mig ut på en lång löpning för att rensa lite tankar, bli lite trött och förhoppningsvis sova bättre efter lite fysisk aktivitet! Det blir distans eftersom att det är lite halkigt ute efter dagens snöande.
Gym imorgon och sen ska det fortsätta att tränas för fullt så jag snart kan sparka lite boll!

Jag kanske måste ta fram mina gamla fotbollsskor och prova lite passningar/mottagningar mot en vägg i fotbollshallen bara för att försäkra mig om att det funkar och att det bara är lite lite styrka/spänst som fattas.

Igår kväll kändes det som att jag aldrig skulle spela fotboll nå mer. Men pappa gav mig då ett råd att iallafall ge det en chans och känner jag att det inte är roligt då eller att det inte håller så får jag ta ett beslut då.
Men jag ska inte ge upp innan jag gett det en rejäl chans, då kommer jag bara att ångra mig senare i livet!
Pappa har själv opererat både främre korsband och menisker i båda knäna, så han vet absolut vad han pratar om!

Nu ska jag byta om, starta musiken och bara löpa!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-12-06 21:46:39

jag var nere på min träning idag och... jaaa, man kan ju inte säga annat att det är ju fantastiskt roligt när man väl är där. fick ju sug igen så klart även om det fortfarande känns jobbigt med all tid man behöver lägga ner plus att det är svårt att kombinera med mitt jobb. jag ska iaf fortsätta rehaba året ut och en bit in i januari och sen träna lite lätt fotboll och se hur det känns... känns rätt okej faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela