Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

1 vecka

Publicerad 2011-02-23 15:14:21 i Efter operationen

Jag har nog inte riktigt förstått att tiden har gått så sjukt snabbt! Det är idag 1 vecka sedan jag fick mitt nya korsband och det verkar som att det fungerar som det ska.

Idag har jag väl inte gjort speciellt mycket, plockat bort och städat lite i mitt rum, sovit i 2 timmar och nyss varit ute på en liten promenad. Jag jobbar på att gå så riktigt som möjligt och jag tror faktiskt att det ser ganska så normalt ut nu. Det går ju då inte fort, men jag försöker att sätta foten långt fram och ta ett långt steg med riktig tyngdöverflyttning. Hade med mig sparken idag också, men den behövdes inte speciellt mycket. Det blev väl max 1 km som jag gick och det tog drygt 30 minuter, helt sjukt att det kan ta så lång tid att lära sig gå igen.

Men jag ser framsteg för varje dag iallafall. Fortsätter att jobba på att böja och räta ut knäet och tycker att det går bra att räta ut. Böjningen är det sämre med, det stramar på framsidan av knäet där de gjort det långa snittet och sen hugger det till i baksida lår ibland, ungefär som att man sträcker sig. Det kanske blir lättare att böja när jag får ta bort mina plåster, tror att de är lite ivägen också!

Ikväll blir det som sagt att fara på träningen en stund, kolla lite grann och prata med tjejerna. Det är ju kontakten utanför planen som jag saknar mest just nu. Att kunna sitta kvar 5 minuter och prata om hur det varit på jobbet/plugget. Vi har ett sådant härligt och underbart lag och jag älskar att umgås med dem! :)

Jag skulle också behöva duscha och raka benen, har inte gjort det på drygt 2 veckor (alltså rakat benen, duschade gjorde jag i söndags så det är också dags).. men man kanske ska låta det växa lite till ifall det blir istid?! 

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-23 18:15:12

Jo, framgångarna är det som håller hoppet i liv. Har inte du pratat med din sjukgymnast än? Min ville boka tid redan innan operationen... Men tänk att det har gått en vecka! Sjukt hur fort det har gått!



Det är btw bra att träna på rörligheten, ju bättre rörlighet du har, ju fortare får du börja att cykla. Så det är ju bra.



Lycka till & glöm INTE att kämpa på!

KRAM

Postat av: Karstenmagnhild

Publicerad 2011-04-17 10:59:55

Good web with cool info. Thanks.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela