Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 10

Publicerad 2011-02-26 14:43:21 i Efter operationen

Vackert väder och det gillas!

Det går framåt med böjningen tycker jag och nu kan jag böja mer än 90grader när jag ligger på mage, det gör inte alls lika ont i baksida lår som det gjort tidigare gånger då jag försökt böja ihop det. Om jag ligger på rygg och drar foten mot rumpan så är det kanske 1 1/2dm kvar innan jag når rumpan med foten. Så jag är nöjd att det går framåt lite grann varje dag.

Det tråkigaste när man går hemma måste ju vara att man träffar så lite folk.. Jag tycker om att träffa människor och bara sitta och prata en stund. Igår var jag så sällskapssjuk att jag inte visste vad jag skulle göra... körde bilen in till Vännäs för att handla lite och kanske träffa lite folk, jag bakade, pysslade, var på promenad, såg på tv, satt vid datorn. Men dagen kändes oädligt lång iallafall..

Idag tog jag mig en sovmorgon och hade ingen stress upp från sängen. Har en marängbotten i ugnen inför morgondagens kalas. Har även varit ute på en liten skotertur! Åh vad mysigt det var :)

Ikväll blir det middag med Sara (hon offrade sig för en sällskapssjuk Jempa), thailändskt står på menyn och sen melodifestivalmys! Ska bli riktigt trevligt!

KRAM

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2011-02-27 17:44:30

Att jag offrade mig var väl att ta i.... det var ju något jag faktiskt ville!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela