Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 126

Publicerad 2011-02-07 10:54:23 i Före operationen

9 dagar kvar!

Det känns riktigt bra att op. dagen börjar närma sig.
Det ska bli ett steg i rätt riktning att genomföra operationen.
Det är den möjligheten jag har att få "tillbaka" mitt liv igen.
Det kommer att vara jobbigt att börja om från noll, att ta sig uppför den långa backen mot mitt mål.
Det kommer att vara en tuff period med många tankar och funderingar.
Det kommer att finnas dagar då jag vill ge upp och andra där jag är glad över att jag "bara" opererat knäet.
Det kommer att vara många prövningar på vägen, kanske ett eller annat bakslag. Man vet aldrig.

Men,
Det kommer förhoppningsvis att bli såpass bra att jag kan spela fotboll igen.
Men,
Blir det inte fullt fungerande så får jag väl ta den smällen då. Operationen är egentligen ingen garanti att jag kan spela fotboll igen utan det är bara ett steg i rätt riktning. Jag måste ju genomgå en operation för att öka chanserna att jag kan vara på fotbollsplanen igen, för som det är i dagsläget så klarar mitt knä inte mycket.

Jag ska ta tillvara på denna tiden då jag är skadad och försöka tänka positivt, att kunna bli bättre på de saker som varit mina svagheter, jag ska växa som person, utmana mig själv och framförallt lära känna min kropp och vad den klarar av.

Detta blir en resa som jag inte gjort tidigare, men som förhoppningsvis ska bli en lyckad resa med många underbara minnen!

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-07 19:36:48

Ja jag hoppas verkligen att det kommer bli bra nu. För det här är verkligen ett helvete:( har en dålig vecka känner jag. Orkar verkligen inte se mitt lag spela och ha kul, när jag inte kan. Orkar inte se folk som klagar på lårkakor och liknande, de kan ändå spela!! Vi kan för fan inte göra någonting. Eller jo, vicka på foten och träna rörligheten. Det här känns så himla lamt...men jag ska fixa det.



Det går riktigt bra för mig nu efter operationen. Knät har nästan inte varit något svullet, och jag har heller inte haft speciellt ont. Kryckorna har jag bara när jag är utomhus, och om jag är bland mycket folk. För att bli puttad skulle nog inte vara det bästa som kan hända just nu.



Ha det bra:) kram!

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-07 20:17:03

Hej, jag läste om ditt korsband osv. på whirls blogg, jag är också korsbandsskadad och ska OCKSÅ opereras 16/2, bara jag som tycker att det är coolt? Vart ska du opereras?



Men lycka till... BARA 9 dagar kvar som sagt :D // kram Violet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela