Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 127

Publicerad 2011-02-08 16:04:52 i Före operationen

8 dagar kvar!

Efter att ha suttit inne hela dagen igår och gjort ingenting mer än att surfa runt på internet och läsa mina gamla inlägg här på bloggen blev jag lite deppad och inte alls glad på livet.

Jag som har haft flera dagar där jag känt mig glad och pigg, helt plötsligt så blev jag ledsen över min skada. Men inte skulle det få hindra mig, i min ilska så tog jag på mig löparkläderna och gick först en promenad med våran hund på ca 2km och sen så lämnade jag honom hemma. Höjde musiken på Ipoden och sprang iväg efter den ojämna landsvägen i motvinden. Jag hade sagt till mig själv att jag skulle springa 4km och sen vända, det var tungt men jag gav inte upp. Svetten rann, andningen var häftig och knäet smärtade. Men jag var så less på att inte kunna springa utan att det skulle göra ont så jag fortsatte att springa med smärtan i knäet. Det kanske var dumt, men just då så var det så jäkla skönt att jag inte gav upp. Så totalt 8km på ca 40min tror jag att det blev. Skönt!

Det straffade sig redan när jag kom hem och imorse kändes det likadant, det smärtar på insidan av knäet, kanske där den inre menisken sitter.. jag hade ju inte gjort illa den enligt magnetröntgen, men jag tror att den fick sig en smäll när jag gjorde illa mig på nytt just innan jul. Hade bestämt mig för att göra ett pass på gymmet och inte skulle det passet få lida bara för att jag hade lite ont i knäet. Cyklade 5 min som uppvärmning och sen blev det intervaller på cykeln.

Intervaller 45sek snabbt- vila 15sek x30st
Det var sjukt jobbigt och svetten bara rann, vilken tur att det bara var jag på gymmet!

Har varit på Intersport och köpt mig en pulsklocka idag. Kommer ju inte att hinna använda den så mycket innan operationen men jag har varit sugen på en väldigt länge.


Det blev en Polar FT7.

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-08 21:00:39

Jo, precis det jag tänkte när jag läste att du skulle opereras 16e... 1 vecka & 1 dag kvar nuu!! :D Ska hon andra också operera korsband?



ojj, bara 4 månader? Jag har väntat i 6 månader + att det tog 2 månader innan jag visste att korsbandet var av. Alla läkare trodde på en enkel vridning!



Har du vart på informations-"möte" än? Btw, läste om att du sprang... Har inte ditt knä visat tecken på instabilitet när du gjort det? Jag fick prova att springa 5 minuter, 2 gånger, redan andra gången så blev knäet en aning instabilt och sen dess har jag inte sprungit mer. Är rädd för att knäet ska vika sig, så himla äckligt :P



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela