Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 2

Publicerad 2011-02-17 10:48:40 i Efter operationen

Nu kör vi en ny rubrikräkning för att visa att detta är resan mot någonting nytt. Tidigare så var det dagar räknade som skadad, men nu kör vi dagarna som går efter operationen och påväg mot fotbollsplanen igen! :

Nu är jag ju som sagt nyopererad och har faktiskt sovit riktigt bra i natt! Jag har sovit lite till och från, sovit några timmar för att sedan vara vaken en stund, men totalt har jag nog fått runt 7 timmars sömn. Så många timmar trodde jag inte att det skulle bli första natten efter operationen.

Har fått smärtstillande som jag ska ta 3 gånger/dag, alvedon 2x 665mg och diklofenak 50mg. Sedan har jag även fått med mitt ett isbandage hem som används väldigt flitigt! Det är skönt med kylan som lindrar smärtan samtidigt som att svullnaden minskar.

Jag går ganska bra utan kryckor redan idag, men det är väl dumt att belasta alldeles för mycket de första dagarna. Så de får hänga med mig överallt. Inom 14 dagar när jag ska på återbesök till ortopeden så ska kryckorna vara kastade. Det tror jag inte ska vara några problem!

Jag återkommer med ett inlägg om hur allting flöt på igår runt operationen. Det kommer nog att bli ett långt inlägg så därför tar vi det i ett eget!


Nu kan jag börja sikta mot rehabilitering och fotbollsplanen på rikitgt, ett hinder är gjort och nu är det upp till mig!

KRAMAR!!

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-17 11:04:57

Det gick bra för mig, hoppas det gick bra för dig med. Känns verkligen skönt att det är gjort!



Jag har mest ont i knäet och lite i baksidan. Blev du också tvungen att sträcka ut knät? Det fick jag och det gör ooont! Jag har inte provat att gå utan kryckor, känner att jag är för stel för det.



Tack & krya på dig du med. Vi klarar dethär tillsammans, vi ska tillbaka till våra sporter!!



KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela