Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Lördag, underbara lördag!

Publicerad 2011-02-05 09:47:12 i Just nu

Idag väntar skidåkning med en tjej från fotbollslaget och vi får hoppas att den snö som de lovat skulle komma idag, uteblir. Jag hade hoppats på kalla, packade spår och en stor sol. Men man kan ju inte styra vädret, tyvärr!

Ikväll ska jag umgås med mormor och morfar, det var alldeles för många dagar sedan jag hade tid att vara där och mysa någon timme. Så det ska bli skönt!




KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-02-05 10:00:47

Jag jobbar som telefonist, så jag sitter still hela dagarna. Så jag har inget ansträngande jobb alls och blev ändå sjukskriven 4 veckor heltid och sen 4 veckor halvtid. Men läkaren sa att man får ju gå tillbaka till jobbet så fort man känner att man orkar det. Men det är inte bra heller att sitta still hela dagen, eftersom risken för blodpropp i benet ökar om jag inte rör på mig. Och så var det även för att jag ska hinna med sjukgymnastik de första veckorna eftersom den är så viktig. Men 4-6 veckor verkar man bli sjukskriven efter operation, sen får man själv känna :) Jag ska nog vara hemma 2 veckor och sen börja halvtid, och se hur det känns. Det är ju inte samma sak att ligga i soffan hela dagarna, det är ju hur lugnt som helst. Så man får se hur det känns när man börjar jobba:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela