Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 103

Publicerad 2011-01-14 15:41:22 i Före operationen

Jag jobbar ganska mycket just nu och däremellan så tränar jag eller umgås med familj och vänner. Så ber om ursäkt om det inte blir lika många inlägg som tidigare, men jag ska försöka vara flitig! :)

Allting rullar på som vanligt, jag är på gymmet och kör mina pass, varierar allt från löpning, cykling till roddmaskin och sen koncentrerar jag mig mest på mina ben och knän för att bygga upp styrkan så mycket som möjligt! Vissa dagar lägger jag till armar/rygg/mage också för att underhålla dessa muskelgrupper. Men det hinner jag träna igen senare då jag kanske inte har så många ben/knäövningar på gymmet.

Är också ute och promenerar med våran mysiga hund (måste lägga ut en bild imorgon) så det blir lite extra motion där också. Eftersom att han är en sån energiknippe så går jag helst där han får springa fritt, hoppa och leka så att han gör av med så mycket energi som möjligt. Oftast går vi efter olika skoterspår och där blir det ju även lite träning för mig också då underlaget inte är det bästa! Att förena nytta med nöje :)

Ikväll får jag besök av en kompis och jag ska bjuda på middag, så jag måste nog börja med det snart. Hade tänkt göra en kycklingsandwich med lite smått och gott ovanpå och sen klyftpotatis till det, jag hoppas att det ska smaka bra!

I morgonkväll är jag bortbjuden på hemmagjord pizza och bastu hos en tjej i laget och det ska bli mycket trevligt och mysigt, det är så underbart när man har lagkamrater som hittar på saker utanför träningarna.

KRAMAR :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela