Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 118

Publicerad 2011-01-29 15:42:37 i Före operationen

Äntligen börjar jag ha lite flyt i all denna operationsröra. 

Fick som sagt tag på Folksam i måndags och fick veta att de "godkänt" min operation så sen var det ju bara att få tag på ortopeden som ska lappa ihop mig. Skickade ett mail till honom sent på måndagskvällen och dagarna har gått utan att jag fått något svar från honom, började nästan tro att jag skickat till fel adress. 
Men när jag kollade mailen i morse så fanns där ett svar från ortopeden, och han säger att det blir v.7 och troligtvis på onsdagen, alltså 16/2. Han skulle återkomma i början på veckan för definitivt besked.
Åh vad jag blev glad när jag fick detta mail, för nu ska det ju faktiskt bli fixat.

Jag ska (förhoppningsvis) bli så pass hel att jag kan spela fotboll igen. Att göra saker utan att behöva tänka på hur jag gör dem, slippa ha ont någongång varje dag, att bara leva livet och göra precis det jag känner för utan att behöva ta hänsyn till någonting! Jag ska kunna anstränga min kropp tills den inte orkar mer utan att behöva ha ont i mitt knä. JAG SKA TILLBAKA!

Äntligen så är det min tur!

KRAM


Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-29 18:16:27

Oh du har fått en tid:D! vart opererar du dig:)?

Ja jag hoppas det går bra. Tack, ska hålla tummarna för dig också:)!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-29 18:31:38

okejokej:) då opereras vi kanske på samma ställe då;)haha

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-29 19:00:30

Ja det är på sportsmedicine:) Ja jag hoppas att dom är det.

Asså..jag har typ ingen ortoped. Men han jag har på Sportsmedicine heter Pär Liljeholm tror jag:)

Postat av: Seb

Publicerad 2011-01-30 01:52:24

Va kul! :) Hoppas allt blir så bra som du önskar :)

Postat av: emelie

Publicerad 2011-02-01 11:06:01

tack jennifer för ditt gästblogginlägg! det är publicerat på bloggen nu!



jag har en liten fråga till dig bara som dök upp nu. du skrev ju att din bicepssena i baksida lår var ganska allvarligt skadad. kommer det påverka valet av sena till det nya korsbandet? det finns väl 3 (om jag inte minns fel) senor i hamstring så det kanske inte alls är den man brukar använda som du har skadat men jag blev lite nyfiken bara. :)

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-01 14:45:30

Vad skönt att du har fått operation! Jag trodde en stund att mitt knä aldrig skulle bli bra, men nu ett år senare ska jag spela match! MATCH! Det är sjukt. Helt otroligt. Jag älskar det.



Tack så mycket för ditt stöd :)

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-02-01 18:39:07

Hej, vad skönt att det börjar nära sig operation! Väntan och ovissheten är den värsta! Jag opererade mitt knä igår, fick ett nytt korsband och de fixade till menisken. Det är så himla skönt att ha det gjort, nu börjar allt gå åt rätt håll iallafall! :) Hoppas allt går bra för dig, nu ska vi tillbaka till fotbollen!;) Kram Viktoria!

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-02-01 20:24:31

Ja det är ju som sagt väldigt olika, men just efter operationen kände jag ingenting i knät, säkert pga smärtstillande, jag har fortfarande inte känt någon olidlig smärta i knät. Det är mest när jag gör övningarna och försöker böja knät, då känns det lite mer :) Jag var lite illamående och väldigt trött när man vaknade, sov till och från hela dagen igår. Jag håller tummarna att du verkligen får din tid och att allt går superbra! :)

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-01 20:53:05

Tack så mycket:D Allting gick jätte bra, och du behöver inte alls vara nervös inför din operation. Man är verkligen inte med. Kändes som om det bara tog en sekund haha.

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-02 12:14:48

Ja jag hoppas också att min rehab kommer gå bra. För jag SKA spela innebandy igen! Aw vad gulligt av dig, jag ska tänka på dig när det är din tur också!

Tack, det ska jag:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela