Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nittinionde dagen

Publicerad 2011-01-10 10:29:57 i Före operationen

Drygt 14veckor sedan skadan...

Åh usch vad det lät som att det var nära 100 dagar sedan jag gjorde illa mig, fast det är det ju också. Men att tiden går så fort och att ingenting verkar hända just nu med operationstid gör ju ingenting bättre. Från början av min skada så gick allting så himla snabbt och jag trodde ju såklart att jag vid det här laget skulle vara opererad också. Men inte har jag fått någon kallelse till op. tid. Hoppas att den kommer idag eller iallafall den här veckan.

Igår var det första träningspasset med laget igen efter någon veckas julledighet. Jag hade ju tänkt träna på riktigt bra under julledigheten, men eftersom mitt bakslag kom väldigt olägligt så har jag inte kunnat göra de antal pass på gymmet som jag ville. 
Som vanligt på söndagsträningarna så börjar vi med löpning och avslutar med fotboll. Jag har ju inte kunnat löpa sedan mitt bakslag så igår var första gången som jag lyckades springa en längre bit, vilket kändes underbart skönt! Jag sprang väl i ca 10 minuter innan jag kände mig nöjd och satte mig på en träningscykel och körde intervaller där istället. 4 x4min blev det och kroppen kändes ganska pigg ändå. När de andra spelade fotboll så gjorde jag min rehab och även mage/rygg. Det gick ganska bra men jag var lite tung i benen efter cyklingen.
Men som alltid så är det lika roligt att vara på träningarna för att träffa alla tjejer och prata lite grann.

När jag kom hem så kände jag att det gjorde ont i knäet och nu på insidan. Jag har varit lite öm där ända sedan bakslaget men nu kändes det mer än tidigare dagar. Det känns även idag att det inte är som det ska vara... kanske någonting annat som fick sig en smäll och kanske gick sönder när jag gjorde illa mig igen! Vi får väl se efter operationen vad de hittade som var trasigt, eller rättare sagt de få delar som var hela!

Ikväll är det träning igen och jag har sagt till mig själv att inte spela nå mer fotboll innan operationen är gjord, nu har jag fått upp rörligheten igen och vill inte få ett till bakslag som kan försena min operation. Jag vill inte heller göra illa mig igen eftersom att det gör så äckligt ont varje gång...

KRAMAR på er alla! :)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-01-10 15:08:21

Det är antagligen något mer, så var det för mig i alla fall. Jag opererade mig 26:e oktober och självklart visste jag ju att det främre korsbandet var av, men det var något mer min menisk var skadad också. Men lycka till och hoppas du får en operationstid snart =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela