Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Första semesterdagen!

Publicerad 2011-07-18 16:21:06 i Efter operationen

Dagen har varit toppen på alla sätt och vis, förutom regnet. Men det kan man ju inte påverka!

Var bjuden till mormor och morfar på frukost/lunch och där blev det jordgubbar m. mjölk och flingor, färsk potatis och lax på macka samt ägg och gurka. Gud så gott det var! En bra start på dagen.

Hem och försöka snygga till sig och kladda på lite smink och låtsas fixa håret. Systrarna Boman for till Umeå och hade en super härlig dag. Lite shopping, fika och bara massa trevligt!

Nu sitter jag i lägenheten och ska ta mig en powernap innan jag beger mig till Gammlia och första fotbollsträningen efter sommaruppehållet. Vet inte hur det kommer att kännas att vara där, men troligtvis tungt, riktigt tungt.... Innan sommaruppehållet var jag med på passningsövningarna och hjälpte även till att sparka in bollar där det behövdes under olika spelövningar. Sen kunde jag köra tuff löpning och även tunga hopp.

Ikväll blir det ingenting av den delen. Ska se om jag kan värma upp med lite lätt jogg.. och sen blir det väl mage, rygg, armar och mina basic övningar för knäet....... Tråkigt för jag var ju så på gång. Jag kände ändå att jag inte tappat speciellt mycket i bollbehandlingen eller träffsäkerheten. Men nu har det gått 1 månad sedan jag sparkade på en boll.

Efter träningen så sätter jag mig på cykeln och trampar iväg hemåt mot Vännfors. Skulle gissa på att det blir runt 3,5mil... Återkommer med distansen senare!

KRAM på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela