Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Magnetröntgen

Publicerad 2011-07-08 09:58:37 i Efter operationen

Jag gjorde ju magnetröntgen igår på Norrlandskliniken.



Det gick bara bra att ligga i apparaten och lyssna på oväsendet.. jag höll på att somna även denna gång fastän det var så otroligt varmt och kvavt i det där rummet! Låg och svettades i bara linnet och trosorna.

Under de 30 minuterna som jag låg där hann jag tänka så himla mycket!
Vad är trasigt? Är det verkligen någonting trasigt? Kommer det att bli en till operation? Kan jag spela fotboll igen? Varför hände det igen? Varför just jag? Vilken sport vill jag lägga ner mitt liv och själ på om det inte blir fotboll? Vad kommer mitt knä att hålla för i framtiden? Vilka men får jag?

Jag gick igenom alla möjliga sporter som jag kom på i mitt huvud och alla blev ratade... Hockey, tennis, rugby, längdskidor, schack, badminton, löpning, innebandy, cykling mm Klarar inte mitt knä fotboll och en sån liten grej som en tyngdöverflyttning, ja vad klarar det då?! 

Vad ska jag fylla mina kvällar med?! Fotbollen är mitt största intresse och jag skulle kunna lägga ner hur många timmar som helst (om jag bara hade möjlighet) på att utvecklas... 

Nu snurrar mycket i mitt huvud och det är väl bara att vänta på resultatet från magnetröntgen och sen besluta om vad som händer!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-07-08 18:02:00

Det blir bra! Bara lugn!



Sv: Nix inte låsbara cykelskor, vågar inte det...

Postat av: Zandra

Publicerad 2011-07-08 20:49:45

Det kommer att gå bra. Annars kan du spendera alla dina timmar här hos oss :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela