Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tanken som fullständigt knockade mig

Publicerad 2011-07-06 23:39:20 i Efter operationen

Det är först nu, idag eller rent utav ikväll som det kom en tanke genom mitt huvud att "Jempa, du kanske aldrig mer kan, borde eller ska spela fotboll".

Det har som aldrig slagit mig tidigare att matchen i höstas kanske var min sista stund som fotbollsspelare.
Att det var bland de sista gångerna jag sparkade på en boll.

Jag ska fortfarande göra ALLT jag kan för att försöka komma tillbaka.

Men är det nya saker som är trasigt eller att knäet bara är så ostabilt så måste jag börja tänka om.

Jag ska kunna leva i framtiden också, jag vill kunna hålla mig fysisk aktiv, jag vill kunna leka med mina barn och ta med de på upptäcksfärder.
Jag vill kunna leva ett liv utan kronisk smärta och rädslan att mitt knä kan flyga när jag minst anar det.

Jag kommer att göra allt, ALLT, som jag kan för att komma tillbaka!
Men, går det inte så går det inte.
Gjort är gjort och jag måste helt enkelt acceptera att det är såhär.

JAG HAR ABSOLUT INTE GETT UPP!

Kommentarer

Postat av: fonkusungnoen

Publicerad 2011-07-07 00:03:50

Heej, vad tycker du om min dagens tanke, sant eller falsk?! :$

Postat av: AKA

Publicerad 2011-07-08 07:46:23

Jag har också en liten gnällig j-vel på min ena axel som viskar "Tänk om jag aldrig mer kan..." och jag blir så frustrerad så jag kan slå hål i en vägg känns det som.



Skaka bort den. Bums. Man vet inget om imorgon. Nu är nu. Känns det bra. Är det bra. Vi behöver inte bestämma oss. Nånsin. Om mer än att fortsätta. Framåt!



Kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela