Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Kanderade blommor

Publicerad 2011-07-03 19:30:19 i Pyssel



Lite förberedelser 





Strösocker, vispad äggvita och blommor



En färdig kanderad vit ros




FÄRDIGT!!

Det var ett pyssel som tog längre tid än vad jag trodde, med pensling och doppning och sen var man ju tvungen att vara försiktig med bladen så de inte gick sönder.. Men det var ett trevligt, kladdigt tidsfördriv och det kan mycket väl bli så att jag gör detta en annan gång!

De blommor som jag använde var rosor, penséer och syren.

Först vispade jag en äggvita till ett hårt skum, sen så penslade jag de sköljda blombladen med äggvitan och tillsist strödde jag på strösocker. Sen fick de ligga på ett bakplåtspapper över natten och torka. Vände på de några gånger så att de skulle torka överallt!


Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-07-04 07:30:10

Såå fint!!!!! :D

Inspirerande! Hoppas du får en fin start på nya veckan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela