Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Det går bättre och bättre

Publicerad 2011-06-23 11:06:34 i Efter operationen

Igår så kunde jag gå ganska så normalt, fast jag haltade lite iallafall pga svullnaden och vätskan som är i och runt knäet. Kan inte riktigt räta ut det hela vägen och inte heller böja ihop det!
Såhär svullet har det nog inte varit under hela min korsbandsresa.. Men det börjar lägga sig lite grann nu och jag försöker gå så normalt som möjligt och att sitta och pumpa med foten för att få bort svullnaden.

Gårdagen var iallafall riktigt lyckad då vi hade match mot serieledarna Sunnanå som varit obesegrade såhär långt i serien!
Tjejerna gjorde en heroisk insats och vi vann helt rättvist med 3-1.

Det var magiskt att sitta på läktaren och se mina tjejer skita och göra kvällen underbar!
Men, visst hade jag velat vara med på planen också..men det verkar som att det är längre bort än vad jag trodde!

Jag har inte varit och kollat upp mitt knä eftersom att det är så svullet.. Det går ju liksom inte att göra någon undersökning när det är som en ballong.
Så jag väntar till efter midsommarhelgen och hoppas att min sjukgymnast är hemma och har tid för mig någongång nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela