Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Helvete, där flög det igen...

Publicerad 2011-06-21 19:32:01 i Efter operationen

Jaha, vad ska jag göra nu då?

Gräva ner mig långt som satan och tro att allt är åt helvete eller hålla tummarna och hoppas att det inte är någon större fara?!

Just nu känns allt så jävla deppigt....

Kommer jag verkligen att orka hela vägen?!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-06-21 20:03:09

Nej gud vad ledsen jag blir av att läsa det här. Du som kämpat så hårt...Vad var det som riktigt hände?



Jag håller tummarna på att det inte är någon större fara!<3

KRAM

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-06-21 20:20:58

Nej!! Hoppas det inte är något... Helt okej att bryta ihop, bara du kommer igen



Du är stark och fixar det!!

Kramar

Postat av: emelie

Publicerad 2011-06-21 20:42:22

va? nej! vad är det som har hänt? jag blir så himla orolig nu! tänker på dig! var stark!

Postat av: Jempa

Publicerad 2011-06-21 22:00:47

Jag lyckas tyvärr inte logga in på blogg.se nå mer ikväll så jag berättar väl lite kort om vad som hände..



Var med på kvällens fotbollsträning som vanligt...bara passningsövningar och lite lätta avslut som jag brukar köra. Hade varit med i ca 20 min och det återstod kanske bara 2min av det jag skulle vara med på. Sen skulle jag köra styrka och hopp. Vi passade runt en rektangel och jag tog emot en passning och skulle bara lägga en enkel passning till nästa spelare...satte ner höger ben (det opererade) och skulle passa med vänster. Då vek sig knäet utåt och det gjorde riktigt ont, skrek av smärtan och ramlade ihop på planen. Det kändes inte riktigt som att någonting gick sönder utan knäet flexade tillbaka men det gjorde fruktansvärt ont iallafall. Blev hårt lindad och utburen till sidan. Smärtan avtog ganska snabbt och ja kunde räta och böja på knäet. Nu haltar jag omkring hemma och har benet hårt lindat, i högläge och i isbandage.

Nu har jag otur på hög nivå för min sjukgymnast är i Amsterdam på kurs och jag vill ju gärna kolla upp det så fort som möjligt för att veta om det är någonting trasigt eller bara en "stukning".



Jag bad min pappa göra draglåda och han (även jag) kände ett tydligt stopp, så troligtvis är det ingenting med korsbandet eller tack o lov!

Postat av: emelie

Publicerad 2011-06-21 22:05:02

jag håller alla tummar och tår jag har! jävla helvetes skitknän rent ut sagt. fy fan vad jag hatar det här. det finns inte ord. det är så orättvist.

Postat av: Jempa

Publicerad 2011-06-21 22:08:19

Postat av: Jempa

Publicerad 2011-06-21 22:10:31

Ja,det är bara att hålla tummarna. I och för sig så känns det mycket bättre redan nu, sen om det beror på Alvedon och diklofenak eller att det inte är så farligt!

Postat av: emelie

Publicerad 2011-06-21 22:29:35

ja men det ska mycket till för att nya korsbandet ska gå av! hoppas det känns bättre imorgon. som sagt, otur att din sg inte är på plats. är ju alltid skönt att höra att allt känns stabilt! finns inte ord för hur skönt det känns när sg eller ortoped säger att de känner ett tydligt stopp i knät.

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-06-22 10:16:00

Usch vad jobbigt att läsa det där!!! Hoppas det inte är något allvarligt!! låter bra att det redan är bättre, håller tummarna!! Kram.

Postat av: Violet

Publicerad 2011-06-22 12:50:56

Nej usch!! Blir tårögd av att läsa detta, du som kämpat så hårt & kommit så långt! Jag hoppas på det bästa & ge absolut INTE upp, du SKA klara dethär!



KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela