Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag kan inte riktigt acceptera att det hände..

Publicerad 2011-06-23 20:42:37 i Efter operationen

Jag har gång på gång gått igenom situationen på träningen i tisdags då jag gjorde illa mig igen..

Det var ju ingenting konstigt som jag gjorde, och jag hade gjort precis samma förflyttning flera gånger på den träningen och alla träningar innan!

Visst, hade jag slarvat med min rehab så hade jag kunnat förstå att det hände.. Men, jag har kört det jag ska köra och inte börjat tidigare med hopp, riktningsförändringar eller boll.
Hade jag slarvat och inte lyssnat på min sjukgymnast så hade jag köpt det hela att jag gjorde illa mig. Men, jag kan inte förstå eller acceptera att det hände.

Det jag önskar mest av allt nu är såklart att det inte är någonting nytt som skadats i mitt knä, svullnaden minskar sakta och jag känner att det blir lättare att röra sig någorlunda obehindrat.
Sitter och pumpar med foten så ofta jag kan för att få bort ytterligare svullnad.
Tror också att jag ska ut på en lätt cykeltur för att få igång blodcirkulationen och dämpa svullnaden ännu mer.

Ingen dans för mig imorgon iallafall, små grodorna och alla andra lekar får jag klara mig utan i år!

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2011-06-23 20:54:05

det kommer nog bli bra ganska fort tror jag! och hoppas!

Postat av: AKA

Publicerad 2011-06-23 21:15:54

Det är bara sånt som händer och det bästa är att du vet hur man gör! Go girl go! Hoppas du får en finfin midsommar utan alltför mycke mygg! Jag är född o uppvuxen i Umeå så jag vet hur det kan vara! ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-23 21:59:28

sv: Det var säkert bara ren och skär otur. Sånt som händer och man kan inte rå för det. Klandra inte dig själv bara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela