Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nu går det tungt

Publicerad 2011-06-06 22:12:36 i Efter operationen

Jag har tappat lite av all den träningsviljan som jag hade för bara några veckor sedan, då kunde jag köra 2 pass om dagen och hade jag inte kört ett enda och kvällen närmade sig så var det bara att klä på sig träningskläderna och fara ut. 

Nu tycker jag att det är ganska skönt med en ledig kväll, men det börjar bli flera lediga kvällar i veckan. Och då händer det ju inte några större framsteg i min rehab... Bara att ta sig i kragen och börja tänka om och jobba vidare igen!

Jag har som tappat lite gnista överhuvudtaget... skulle kunna ligga inne och sova en hel dag, vilket jag aldrig tidigare velat förut. Jag är en otroligt aktiv och glad tjej som det gärna händer mycket runt omkring. Men nu, jag går runt i min lilla värld, gör lite små saker här och där, slutför inte speciellt många projekt och blir less efter bara några minuter med samma monotona rörelse. Äsch, bara att komma upp ur svackan och jobba vidare framåt mot mitt kommande mål.
- Att få vara med på passningsövningar med laget.

För att nå ända dit så måste jag träna, och det måste jag göra flera dagar i veckan!

Nej Jempa, skärp dig!!!

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2011-06-06 23:10:35

Förstår hur du känner...Hade också det så ett tag, nästan en hel månad! Men det är bara att rycka upp sig och försöka kämpa vidare, för det är de värt!



KRAM

Postat av: Violet

Publicerad 2011-06-08 10:50:23

Har också känt att jag har tappat motivationen ibland... Men vi ska inte ge upp!! Kämpa vidare, snart är du tillbaka på planen igen ;)



Kram

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-06-08 16:47:19

Har också varit lite omotiverad senaste dagarna, har skjutit upp springturen tills den inte blivit av, skippat gymmet för att ligga i soffan istället! Inte alls likt. Men det börjar vända nu och man "måste" ju träna för att det inte ska ta ännu längre tid, litejobbigt att veta det faktiskt! Men skönt att veta att nån känner samma sak! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela