Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

5 veckor

Publicerad 2011-03-23 23:07:32 i Efter operationen

Tiden går underbart snabbt och idag är det hela 5 veckor sedan jag låg där på operationsbordet och uppvaket..

Allting har flytit på hela tiden och nu är det inte många gånger om dagen som jag tänker på mitt knä!

Idag har jag varit på gymmet och tränat.
Cyklade i 5 min som uppvärmning och körde sedan 4x3 min intervaller på lätt belastning med en snitthastighet på 35km/h.. Fick upp pulsen och flåset rejält, helt sjukt vad snabbt det går att man tappar i kondition!
Jag tycker ändå att jag hade bra kondition innan operationen.. Jag är inte speciellt orolig för att inte komma igen konditionsmässigt för jag är relativt lättränad och har viljan som behövs!

Körde sen benböj i olika varianter och tåhävningar. Mitt knä har aldrig sagt ifrån att jag har kört för hårt genom att svälla, det svällde inte speciellt mycket efter skadorna eller operationen. Vilket är riktigt skönt :)
Har även varit ute på en promenad i dagens konstiga väder..

Nu har jag packat min resväska för imorgon bitti åker jag till sthlm för att hälsa på min älskade storasyster! Passar på att hälsa på henne några dagar medan jag fortfarande är sjukskriven och har tid över! Ska bli så trevligt att träffa henne och skippa lite snö också! :) Det kommer att bli lite dåligt uppdatering här på bloggen medan jag är där nere, men jag hoppas att ni håller ut för på tisdagkväll kommer jag hem igen! (ni kommer inte att bli helt utan inlägg, men hur många/få det blir får vi väl se)

Kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela