Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 21 - 3 veckor

Publicerad 2011-03-09 22:18:36 i Efter operationen

Idag har det planerats och inhandlats inför lördagens lagfest tillsammans med Moa. Jag tror och hoppas att det kommer att bli supertrevlig :)

Temat för lagfesten är färg och hela laget är indelat i 4 olika lag och alla har blivit tilldelade varsin färg; orange, turkos, grön och gul. Vi i festkommitéen ska klä oss i rosa. Det känns som ett ganska bra tema, inte för svårt men ändå roligt! Jag har ett par rosa byxor och ett par rosa converse som jag tänkte ha på mig. Vi får se vad jag hittar för överdel som passar in. Har även letat fram lite rosa ögonskuggor och nagellack. Jag var en riktigt rosa brud när jag gick i högstadiet och början på gymnasiet. Många av mina kläder var rosa och jag hade många prydnadssaker i min favoritfärg! Nu blir det bra att leta fram lite av de gamla kläderna som varit bortgömda i garderoben ett tag!

Var förbi på kvällens träning i stormen och snöyran. Fy fasen vad kallt det var, tyckte synd om våra målvakter som inte hade alltför mycket att göra i målet. Utespelarna verkade klara sig ganska bra, fast det var ju såklart kallt för de också. Idag var vi 3 stycken rehabiliterade på sidan om planen, 2 korsbandsopererade och 1 med hjärtmuskelinflammation. Det är på tok för mycket skador i ett lag och såklart väldigt tråkigt. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi inte drabbas av några större skador denna säsong, vi har tillräckligt många!

Träffade för första gången den andra tjejen i laget som opererades samtidigt som mig och det var riktigt trevligt att få träffa henne. Tyvärr så har det inte gått lika bra för henne i återhämtningen sen op. Hon har fortfarande ont i knäet och det var inte så jälka längesedan som hon slängde kryckorna.
Jag tycker så synd om henne eftersom att vi opererades samtidigt och att jag har kommit mycket längre än henne i rehaben, jag skulle tycka att det var jättejobbigt om det var jag som var hon. Självklart så jämför man sig med varandra, även fast man har olika förutsättningar och läkningsprocesser. Men visst, det är svårt att inte jämföra.
Jag fick faktiskt några rehabövningar av henne som hon kör, så nu kan jag ju iallafall göra några övningar utan att skada det nya korsbandet. Nu blir det hårdträning flera gånger om dagen gott folk!
Jag hoppas att hon också kryar på sig så att vi snart är på samma nivå!

Nu väntar snart sängen  :)

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela