Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 39

Publicerad 2011-03-27 22:43:45 i Efter operationen

Jag är fortfarande kvar i sthlm och därför så är det riktigt dåligt med inlägg här på bloggen... men håll ut, på tisdag åker jag hem till Umeå så då ska jag bli bättre på att uppdatera här!

I går var jag på lite festligheter med min syster och hennes arbetskamrater. Vi hade supertrevligt och alla tjejer var underbara.
Precis innan vi skulle gå ut så nämnde jag att jag var relativt nyoperad och då visade det sig att en av tjejerna hade opererat både det främre korsbandet och menisken. Jag hade så hemskt gärna velat fråga henne massor om allt som gällde skadan, operationen, rehaben och hur det kändes just nu. Tyvärr så kom taxin precis när jag fått reda på det och vi drog till East för att dansa hela natten. Vilken jäkla otur att jag inte hann prata med henne så mycket som jag hade velat. Hm...

Mitt knä:
Vi har varit ute och promenerat mycket och långt varje dag. Jag känner inte av det så ofta och det sväller bara pyttelite. Så det känns ju underbart att det ändå klarar så mycket belastning som det gör.

Men....
Träningen har blivit väldigt lidande.
Jag har kört några benböj och vadhävningar varje kväll, men långt ifrån så många som jag skulle behöva göra.
Det har inte blivit något pass på cykel och ingenting på gym.
Jag har dåligt samvete över att jag slarvat så med träningen och vet att jag bara har mig själv att skylla.
När jag kommer hem igen så ska det tränas stenhårt! Vill verkligen fortsätta att göra stora framsteg.

På fredag ska jag träffa sjukgymnasten och till dess vill jag verkligen att det ska vara skillnad på mina muskler om man jämför med förra gången!

KRAM och godnatt

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-03-28 23:34:49

Åhh.. kul att du är i sthlm :)



Jag ska ha tejp i ca en vecka till nu och jag tycker att det har hjälpt till att få ihop ärret ganska mycket. Du kanske inte behövde tejpen eftersom du hade "självupplösande" stygn? Jag hade ju sut :P



6 veckor snart, det går riktigt fort!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela