Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fruktmys

Publicerad 2011-03-15 19:52:50 i En bra dag

Idag har jag varit och handlat lite, först på Coop Forum och sen på Willys.
Så nu har jag en liten frukt och fikastund!


Tamarillo och kaktusfikon med vaniljkeso och russin.
Samt ett glas med äppelcidervinäger + vatten!

Köpte även en honungspomelo men den får vänta till en annan dag!

Gott gott och en riktigt mysig tisdagskväll framför tvn :)

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-15 20:04:13

ja precis. det är ju skönt att ha någon att bolla med vad man får och inte får göra osv. ;)



ah, förra veckan var helt sjuk i mitt lag. på en vecka skadade sig tre korsbandsoperarade spelare i sitt korsbandsoperarade knä! vad är oddsen för det liksom? helt galet. nu blev det som tur var inga allvarliga konsekvenser... precis som jag så skadade de andra två ledbandet/ledkapseln. stukning av knät kan man säga.

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-15 20:24:50

ja, förmodligen nertränad. eller alltså min sjukgymnast blev skitförbannad på mig när han hörde hur jag hade tränat men jag följde ju bara lagets träningar... han tyckte att jag hade kört för tuff träning för tätt inpå match. i min situation tyckte han inte att jag skulle göra någon tuffare träning 3 dagar innan match. jag skadade mig på matchen på en lördag och på torsdagen hade vi sprungit tjugo tvåhundrametersintervaller plus kört 1 timmes fys. så jag hade sjuk träningsvärk i baksidorna bland annat vilket inte är helt bra kanske då det typ är den muskeln som håller korsbandet på plats. men det är ju lätt att vara efterklok. plus att jag gärna inte går till min tränare och säger "just det, dom här jobbiga löpningarna vi gör på torsdagar. jag kan inte göra dem för då blir jag för trött för att spela match...". men får väl börja tänka lite mer på det från och med nu.... försäsongen är ju snart slut som tur är. :)

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-15 20:42:20

enligt vår fystränare (han är lagets sjukgymnast också men jag går inte till honom utan har en egen med knät) så är det extra effektivt att köra hård träning dagen efter match. sen är det väl kanske tufft matchsspel och närkamper som man ska vara lite försiktig med kanske men löp och styrka ska vara ge extra mycket då tydligen...



men äh, just då när jag skadade mig var jag ganska sliten faktiskt men som sagt, inte så att jag säger att jag känner mig lite sliten och skippar matchen! det här med att lyssna på sin kropp... när ska man lära sig det? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela