Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Varför just nu?!

Publicerad 2011-03-18 16:53:21 i Allmänt

Ända sedan jag varit liten så finns det 3 tv-progam som jag gärna skulle kunna tänka mig att vara med i.

Det ena är Expediton Robinson med utmaningen att se hur man skulle klara sig på en öde ö. Jag skulle inte vilja vara med i det Robinson som sänts de sista åren då det bara gått ut på att pakta ihop sig med andra och att spela sina kort rätt. Jag skulle vilja kämpa om min plats på ön, med tävlingar, svält och värmen. Det skulle vara ett otroligt äventyr att vara med och verkligen se hur man skulle överleva utan mat och vatten. I Sverige tror jag att jag skulle kunna klara mig ganska bra, har relativt bra koll på vad man kan äta i naturen osv. Men hur skulle man klara sig i ett främmande land?

Det andra är Fångarna på fortet. Tävlingarna, gåtorna, skattkammaren.. Vad mer kan man begära?! En underbar "tävling" där man behöver vara mångsidig, inte bara stark/ inte bara smart. 

Det tredje programmet som jag verkligen velat vara med i och testa hur bra man står sig mot de "oslagbara" är ju Gladiatorerna. Varje fredagkväll (eller var det kanske lördag?) så satt hela familjen samlad framför tvn. Jag var många gånger imponerad över hur duktiga utmanarna var och fascinerades ännu mer av hur duktiga och allsidiga gladiatorerna var. Såå många gånger har jag velat vara med och testa mina färdigheter och har väl aldrig riktigt trott att det skulle komma en säsong igen.

Hade jag varit fit-for-fight, vältränad och skadefri så hade jag inte tvekat att anmäla mig till Gladiatorerna. Det är ju absolut inte säkert att man skulle komma med i programmet, men det skulle vara sjukt roligt om man kunde få testa sin fysik mot de allra bästa. Jag hoppas att TV4 gör en säsong av Gladiatorerna nästa år också, då ska jag anmäla mig :)






KRAMAR :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela