Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Armade arm

Publicerad 2011-05-27 16:13:00 i Efter operationen

Min högra arm är inte helt bra ännu.. 
Men jag tränade ett pass igår iallafall, men kroppen var inte alls med. Tung och trött. Sliten och stum...
Tänkte springa 4 intervaller på 1 km på 3.30.. men efter 2 stycken var jag tvungen att ge upp...kroppen svarade inte alls på farten och jag orkade inte fullfölja min plan.

Gick istället besviken tillbaka till cykeln och körde lite hopp i en backen som finns i närheten.. mätte upp 20 meter och hoppade på ett ben, nu var det inte lika stor skillnad mellan det opererade och det hela som det var förra gången. Nu skiljde det bara 1 hopp! Så det är ju ett framsteg. Men jag kände att jag blev så trött i det opererade benet efter 2 hoppomgångar att när jag försökte en tredje gång så svarade det inte alls, jag klarade 3 hopp och sen så gick det inte mer. När jag var klar så stramade det till i det långa ärret, fast inte i skinnet utan under huden...

Det går inte speciellt bra för mig nu med träningen, men det är väl bara att vila och hoppas på att det blir bättre snart och att kroppen börjar svara på träningen!

Kramar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela