Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Friday I'm in love

Publicerad 2011-05-13 22:33:46 i Just nu

Så underbart skönt med helg och några dagars ledighet.
Jag tror att jag behöver det.. har inte alls känt sån stor lust att åka på jobbet i veckan och det känns inte riktigt som att jag hör hemma där.. men det tar väl alltid några veckor innan man lär känna sin nya brukare och veta hur denne fungerar, tänker och tycker. Sen är det absolut inte säkert att personkemin stämmer överens ändå.

Det är väl bara att jobba på och förhoppningsvis så kommer allting att kännas bättre och bättre, annars så finns det väl andra jobb som man kan söka! Skulle faktiskt vilja göra någonting annat ett tag. Nu har jag jobbat som personlig assistent i 2 1/2 år och jag har alltid fått anpassa mig till andra personer. Det är deras vilja som jag ska följa och jag ska se till deras bästa. Nu känner jag mig redo och har en stor lust inför att få fatta egna beslut, utvecklas vidare som människa och komma framåt i livet. Som personlig assistent så kan man inte utvecklas speciellt mycket.. visst, jag har blivit bättre på att vara lyhörd och läsa av människor, att hjälpa till och att alltid finnas till. Att komma in en främmande persons hem och börja hjälpa till.

Jag skulle absolut inte vilja ha dessa år ogjorda! Jag är otroligt tacksam över alla underbara personer som jag träffat och lärt känna. Jag har utvecklats som människa och hade inte varit det människa jag är idag om jag inte hade jobbat med andra människor med olika funktionshinder.

Alla är vi olika och vi alla behöver hjälp med någonting, med eller utan funktionshinder. Varken du eller jag kan allt om allting. Det finns gånger då vi inte har en blekaste aning om hur man gör och då behöver vi hjälp av andra. Vissa är bara i större behov av hjälpen och andra behöver mycket hjälp men vågar inte be om hjälp.

Jag ställer för det mesta upp och hjälper någon annan om de behöver hjälp, det kan vara mamma/pappa, mormor/morfar, syskon, mostrar/fastrar, farbröder/morbröder, grannar, vänner eller bara en annan person. På något sätt så får man uppskattning för hjälpen, det är inte säkert att uppskattningen kommer dagen eller veckan efter, det kan dröja månader eller år.
Men, den som fick hjälp är nog väldigt tacksam över att man ställde upp och det känns skönt i hjärtat att man gjort en god gärning!

Jag ska bara njuta i helgen och hämta krafter inför kommande arbetsvecka och hoppas på att jag känner mer lust inför jobbet än vad jag gjort.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela