Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ibland är jag ganska korkad, men duktig!

Publicerad 2011-05-29 21:27:56 i Efter operationen

Nå är jag bra dum ibland!

Jag var ju liiite bitter och frustrerad i förra inlägget och tog mig inte för att göra någonting. Då blir jag såå otrevlig och tråkigt att jag var tvungen att göra någonting åt det! 

Och, det bästa sättet för mig att bli trevlig igen är att göra av med den överskottsenergi som jag har är att träna. Det brukar inte bli några lätta träningspass när jag känner mig sådär utan då ska jag plåga mig mer än vad jag egentligen orkar. 
Och det var just det som jag gjorde!
Tog min nya cykel och trampade iväg mot den största backen som finns i Vännfors! Den är ca800 meter lång och nästan lika brant som en slalombacke (jag vet att det finns olika branta, men bara så att ni ska få er en uppfattning). Först tänkte jag springa där uppför 10 gånger, men jag sa till mig själv att jag inte skulle döda mig, sen sa jag 5 gånger, men även det skulle vara för mycket för att vara den första gången som jag sprang där. Så det blev tillslut 3 gånger uppför djävulsbacken med en mjölksyra i vaderna, låren och rumpan som heter duga. Löpningen tog ungefär 3 minuter så det blev en lång intervall. Promenerade ner och även då blev det ju träning för benen som var tvungen att bromsa, promenaden ner tog ca 5 min så det säger ju ganska mycket om hur långt det blev.

Jag har aldrig tidigare sprungit uppför den backen för att det är så äckligt lång och brant, men nu har jag besegrat den och kommer att köra fler pass uppför den där! Snart är jag kanske på mina 10 intervaller!

Hoppade på cykeln sen efter dessa intervaller och cyklade iväg mot rundan som är 1 mil. Trampade på i hög fart och kom hem precis innan det började spöregna! Nu är jag som vanligt igen och nu kanske jag orkar ta tag i saker istället för att bara ligga orörlig och apatisk i soffan!

Nu när jag är hemma fattar jag inte riktigt vad jag gjort och mamma och pappa funderade på om jag var dum?!
Det är kul när man chockar sig själv efter ett träningspass!

Är det ingen fler än jag som blir knäpp om man inte tränar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela