Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag vill vara spelklar NU!

Publicerad 2011-05-29 19:03:47 i Efter operationen

Drömde i natt om att jag spelade fotboll och att allting gick så jäkla bra, sen....

...vaknar man upp och inser att det faktiskt bara var en dröm.
Och dagen har fortsatt i de tankarna...


Är lite frustrerad just nu. 
Mitt älskade Södra och alla underbara tjejer (+ledare) har varit och spelat match i Stockholm idag och jag har slaviskt följt matchen på damfakta.se där det uppdateras om mål, byten och gula kort. Efter 1a halvlek låg vi under med 5-0 mot AIK. Det känns så jäkla tråkigt att vi inte är med från första minut och ganska enkelt släpper in mål tidigt i matchen. Visserligen så var AIK i allsvenskan ifjol så det är ju ett bra lag. Men... slutresultatet blev 8-0 och jag vill så gärna kunna vara med och påverka matchbilden.
Jag vill kunna spela fotboll just NU!!!
Jag vill vara med och slita, kämpa och springa. 
Det gör så ont i hjärtat när jag inte ens kan vara med och påverka någonting, inte göra ett inhopp och springa sönder lite motståndare.
Att inte kunna visa det Stora Södrahjärtat som bultar inom mig.

Jag är så sjukt taggad på att få spela match igen, men det dröjer ju så sjukt många månader och timmar av träning innan jag ens är i närheten.. ska man ge upp och skita i fotbollen?! Det kommer jag aldrig att kunna göra, inte nu iallafall. Kärleken till fotbollen och lagidrotten, som sådan, är alldeles för stor!!!

Jag ska träna som ett psyk så att jag kan spela snart, för jag står snart inte ut längre!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela