Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Mera träning

Publicerad 2011-05-13 22:42:39 i Efter operationen

Jag jobbade kväll igår och började därmed kl 17.15.

Det är ungefär 9 km från Vännfors till Vännäsby och en väldigt lätt sträcka att ta sig genom. Det finns inga nedförs-/uppförsbackar och det är då bara slätt och skönt.

Jag brukar för det mesta passa på att cykla när jag jobbar kväll! Det är lagomt långt och sen så passar jag ju på att träna samtidigt. Igår så hade jag då världens medvind till jobbet och fixade de 9km på 18 min. Jag hade inte tackat nej till några fler växlar på cykeln, nu hade jag på den tyngsta växeln men ändå så var det för lätt...
Tro inte att det var lika lätt på hemvägen.. vinden hade faktiskt mojnat ganska mycket så jag var hoppfull innan jag klev på cykeln igen. 
De första kilometrarna gick underbart bra och det kändes som att det var vindstilla. Men när jag hade 3 km kvar så började vinden ta fart igen och den blev bara starkare och starkare längs med vägen. Motvind såklart.
Den sista kilometern var dryyyg, det gick tungt, benen var trötta och vinden tog ännu mera fart. Jag var varm och trött när jag kom hem efter den turen som tog 25 minuter.
Tungt är väl ordet som bäst beskriver hemfärden. 
Oförskämt lätt beskriver nog ditfärden bäst.

Men, jag får se det som ett bra träningspass! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela