Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Träningsfreak!!

Publicerad 2011-05-25 16:55:52 i Efter operationen

Igår så körde jag riktigt hårt på träningsfronten, 3 pass och 3 timmar senare så var jag ganska nöjd och trött i kroppen.

Körde först ett pass på gymmet direkt efter jobbet på morgonen, ungefär 1 timmes träning blev det där. Där blev det benböj, utfall, draken, lite lätt cykling och sen körde jag hopp på en bosuboll (en halv pilatesboll). Körde också lite armar och bål. 

Sen kom jag hem från gymmet, låg och vilade ett tag och sen så skulle pappa ut på en cykeltur så då hängde jag med. Det blev en runda på 9,7 km på ungefär 28 minuter. 

Sen tillslut så var det träning med laget och jag sprang i 8or på fotbollsplanen (en ny övning) och sen får jag även börja driva med boll fram och tillbaka mellan 2 koner! Så underbart att få börja sparka på en boll igen! :) Ska tillbaka till sjukgymnasten igen den 13 juni, innan det blir semester, och jag hoppas hoppas att jag får börja vara med lite lätt på passningsövningarna! Men vi får väl se! 
Efter löpningarna så körde jag balansplatta, draken, utfallssteg och benböj. ca 1 1/2 timme.

Så det blev sjukt mycket träning igår! :)
Men det var skönt och jag hade ju tid till det!

Idag blir det ingen träning, funderade på att cykla till jobbet men det är sån sjuk motvind och sen så har jag fått så ont i min högra arm, från handen ända upp till axel och skuldran...
Varje gång som jag rör vid min arm så bränner det, det känns ungefär som att man bränner sig på brännässlor.. sen har jag lite sämre känsel i fingrarna på den högra handen. Om det inte går över så måste jag nog kolla upp det... Ibland får jag också lite tväront i höger öra, så jag är lite lur på att jag håller på att bli förkyld.... det skulle inte vara bra just nu när jag kommit in i träningen!

Aja, snart ska jag jobba igen för att vara ledig imorgon efter lunch :)
KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela