Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag är inte dålig på att leta, jag hittar det bara inte

Publicerad 2011-11-12 18:43:34 i Efter operationen

Jag var ute på en löprunda igår med hunden, en lugn sådan och det blev ungefär 3 km.
Kroppen kändes bra men vart fasen har konditionen försvunnit?!
Trodde aldrig i mina vildaste fantasier att man kunde tappa så mycket kondition och att det skulle vara svårt att träna igen den.
Men, som jag sagt tidigare, så har jag en tjurskalle och en vilja att komma tillbaka!

Idag tog jag en löprunda ensam.
4 km på..... Ingen en höjdartid i mina ögon.
Jag sprang fram och tillbaka till tennisbanan i Vännfors och på ditvägen så är det uppförsbacke.
Så de 2 km tog 12.40...
I nedförsbacke med lite snålblåst i ansiktet tog det 9.30.
Maxpuls på 191.
Det säger nog hur otränad jag egentligen är.

Men skam den som ger sig och jag gillar utmaningar.

Ikväll ska jag ut på middag med denna lady


Min kära storasyster :)

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-13 13:30:39

Allt har sin tid! Flåset kommer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela