Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nu kör vi!

Publicerad 2011-11-30 12:37:55 i Efter operationen

Nu har jag varit på gymmet 2 dagar i rad, både måndag och tisdag!
Jag körde 4x4min på 12km/h första gympasset samt knästyrka, armar och lite hopp. Det gick faktiskt riktigt bra och knäppningarna i knäet försvinner mer och mer!
Igår blev det 5x4min på 12km/h och det gick nästan lättare än dagen innan, skönt att träningen börjar ge lite resultat! Efter löpningen som uppvärmning blev det excentrisk träning för benen och idag har jag härlig träningsvärk! Nu ska jag försöka att träna på bra och göra mitt bästa på alla pass så musklerna blir starkare och hjärtat orkar pumpa hårdare.
Till att börja med blir det långa intervaller, tex 4x4min, och excentrisk tungt träning för att senare i februari/mars lätta upp på träningen och köra kortare intervaller, 15sek löp-5sek vila x60st, och explosiv styrka med hopp osv.

Jag hoppas att jag kommer vara bättre tränad än vad jag varit på ett tag, orka mer, vara starkare och att aldrig ge upp!
Det br mina mål för säsongen 2012 :)

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-11-30 19:36:44

heja! mina knäppningar börjar faktiskt också ge mig sig nu. händer inte alls lika ofta nu! så det är ju positivt iaf!



hur tycker du att du ligger till rent styrkemässigt om man jämför dina båda ben nu? ligger op efter?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela