Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Vardagsmotion och rörelseträning

Publicerad 2011-11-15 23:15:44 i Efter operationen

Idag har jag verkligen nött på asfalten!

Har promenerat hela 3 gånger idag och totalt var jag ute i 3timmar och 20 min, inte illa tycker jag!

Någon slags träning måste man väl försöka att få in under en hel dag, så idag gjorde jag det ordentligt!

Igår var jag ute på ytterligare en löprunda och denna gång gick det faktiskt mycket lättare!
Sprang 2,5km ouppvärmd på 11,33!
Skönt att få göra lite framsteg :)
Jag är fullt medveten om att jag fortfarande haltar lite både när jag promenerar och springer, känner det inte själv, men ser det på min skugga. Så jag försöker att tänka på hur jag rör mig och verkligen sträcka ut benet.
Det blir bättre, tror jag, men framförallt så är det väl viktigt att jag vet om det och försöker göra någonting åt det, annars blir det bara följdskador och rygg, höfter och fötter får jobba utöver det vanliga rörelsemönstret.
Så nu jobbas det med sträckningen, för där sitter det största felet tror jag!

Puss och Kram!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-16 06:50:17

Oboy va jag känner igen det m sträckningen! Jag tror det är rakt tills jag ser min skugga eller spegelbild. Öva öva öva!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela